Search
Close this search box.
Search

دفتر اداری بی نهایت | شرکت مثبت بی نهایت

دفتر اداری بی نهایت ، شرکت مثبت بی نهایت 
موقعیت: ایران، ماکو
معمار مسئول: آرمین عبدالله ‌زاده، شیوا مردانی
تیم طراحی: شرکت مثبت بی نهایت
طراح سازه و مدیر پروژه: آرمین عبدالله‌زاده
طراح تاسیسات: حامد جلیل زاده
مساحت زمین: ۲۵۰ مترمربع
مساحت واحد: ۳۰۰ مترمربع
عکس: محمد‌حسن اتفاق
اتمام پروژه: ۱۴۰۰

دفتر اداری بی نهایت جامعه معماران ایران

پروژه‌ی دفتر بی‌نهایت واقع در شهر ماكو، شهری در شمال غربی‌ترين نقطه‌ی جغرافيايی ايران همسايه‌ی سه كشور تركيه، آذربايجان و ارمنستان به عنوان بزرگترين منطقه‌ی آزاد ايران و دومين در جهان از نظر وسعت جغرافيايی می‌باشد.
در طراحی داخلی این پروژه موارد ذیل در نظر گرفته شده است:
• با ايجاد فضای سبز و باز در كنار فضای اصلی كاری-اداری در طبقه‌ی همكف در جبهه‌ی شرقی، جهت كار و تشكيل جلسات غير رسمی در فضای باز با توجه به شرايط مساعد اقليمی منطقه در تابستان و استفاده از جداره‌ی شيشه‌ای گسترده در جبهه‌ی شرقی به صورت مشرف به اين فضا امكان ارتباط با طبيعت و استفاده از نور و تهويه‌ی طبيعی فراهم گرديد.

دفتر اداری بی نهایت جامعه معماران ایران

• به منظور استفاده‌ی همه‌ی فضاها از نور و تهويه‌ی طبيعی پلان به صورت پلان آزاد با پارتيشن‌های شيشه‌ای طراحی گرديد.
• در بخش اداری طبقه‌ی همكف با استفاده از پارتيشن‌های شيشه‌ای شفاف، فضاها تفكيک شده‌اند تا شفافيت، امكان تعامل بيشتر را فراهم نمايد و در عين حال امكان نظارت مديران جزء بر كاركنان پايين‌دست نيز فراهم گردد؛ البته از پرده‌های مخصوصی جهت بسته شدن حريم دفاتر مديران جزء در حين جلسات نيز استفاده می‌گردد.
• فضای منشی در بين بخش كارمندان و مديريت در طبقه‌ی همكف تعبيه شد تا از رفت و آمدهای مهمانان به بخش كاركنان جلوگيری شود و حريم بخش اداری حفظ گردد.
• اتاق مديريت در بالای ورودی پاركينگ كه به صورت نيم‌طبقه از همكف بالاتر می‌باشد، تعبيه شد تا سلسله‌مراتب دسترسی به فضای مديريت در طراحی و امكان نظارت مديريت با ديد به همه‌ی فضاهای دفتر فراهم گردد.

دفتر اداری بی نهایت جامعه معماران ایران

• در طبقه‌ی دوم كه از طريق پلكان داخلی دفتر امكان دسترسی دارد، اتاق جلسه در نظر گرفته شد که می‌تواند جلسات کاری و خصوصی شرکت در آن محل برگزار گردد. همچنین يک كتابخانه كه كتاب‌های مربوط به موضوعات كاری و غير كاری در آنجا قرار خواهد گرفت، تعبيه شده كه كاركنان می‌توانند از اين كتاب‌ها استفاده نمایند. از آشپزخانه و سرویس بهداشتی مجزا جهت سرویس‌دهی به صورت مجزا به این طبقه استفاده گردید.
• در طبقه‌ی آخر اتاقی جهت استراحت تعبيه شده كه كاركنان و مهمانان بخش اداری در صورت نياز می‌توانند از آن استفاده كنند.
در نهایت با طراحی مناسب این فضا و رعایت سلسله‌مراتب سعی گردید در کنار ایجاد فضای دلنشین برای کار به نیاز‌های کارفرما به نحوه صحیحی پاسخ داده شود.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
آپارتمان بازیگوش دفتر پایا پِیرنگ جامعه معماران ایران

آپارتمان بازیگوش ، دفتر پایا پِیرنگ

آپارتمان بازیگوش ، دفتر پایا پِیرنگ موقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول: اشکان قشقایی، سمانه متقی پیشهتیم طراحی: نیلوفر شمسی ، رسول فتح الهیکارفرما: دکتر مرادیانهمکاران: گروه روشنایی لئو مساحت زیربنا: ۱۶۰ مترمربععکس: محمد علمیاتمام پروژه: ۱۴۰۲افتخارات: رتبه اول بخش طراحی داخلی جایزه معماری 2A (۲۰۲۳) ، رتبه دوم جایزه طراحی داخلی

ادامه مطلب »

بوتیک بی ام و | استودیو بازماندگان

آنچه امروز به عنوان شرکت بی ام و در جهان شناخته شده، فعالیتش را با تولید قطعات موتورهای هوایی در سال 1917 در آلمان آغاز کرد. با توجه به این پیشینه و اینکه در اکثرتبلیغات بی ام و از آسمان استفاده شده است در طراحی این اثر، دریچهها با فرم شکسته طراحی و اجرا شدهاند به صورتی که آسمان در نمای بیرونی کار دیده شود.
در طراحی فرنیچر داخلی این مجموعه نیز تا جای ممکن سعی بر این شده که از ایدهی قطعات هواپیماهای تولید شرکت بی ام و استفاده شود.
شرح پروژه: بوتیک بی ام و در سال 1399 به بهره برداری رسید.

ادامه مطلب »

کیوب کلاب | دفتر معماری آن

کیوب کلاب | دفتر معماری آن موقعیت: ایران ، تهران ، خيابان ولنجک ، مجموعه توچال (بام تهران) ، بوستان سلامتی 2 معماران: روزبه قائم مقامی ، مهراد حبیبی ، زینب عابدی ، شبنم خزلی ، گیل آوا روحی پور ، سحر اسدزاده زرگر ، صبا تقی زاده ، سعید

ادامه مطلب »

ویلای امیر | علیرضا تغابنی ، Next office

ویلای امیر | علیرضا تغابنی ، Next office موقعیت: ایران ، کرج معماران: علیرضا تغابنی ، Next Office مساحت: 1638 متر مربع سال: 2011 عکس: پرهام تقی اف هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می

ادامه مطلب »

خانه مادری | گروه معماری اشعری و همکاران

خانه مادری | گروه معماری اشعری و همکاران موقعیت: ایران ، شیراز ، خیابان باغ شاه معمار: امیرحسین اشعری همکاران طراحی: سید علی عطاران، زهرا جعفری سال: ۱۳۹۱ مساحت زمین: ۹۶ مترمربع مساحت کل: ۱۶۰ مترمربع تیم اجرا: برادران کمالی گرافیک :آیدا بازوبندی عکس: امیرعلی غفاری کارفرما: آقای اشعری نوع

ادامه مطلب »
خانه آشنا، استودیو معماری زی، جامعه معماران ایران

خانه ی آشنا ، استودیو معماری زی

خانه آشنا، استودیو معماری زیموقعیت: ایران، یزدمعمار مسئول: نسرین نبی میبدیتیم طراحی: نسرین نبی میبدی، شهره عرب زادهطراحی داخلی: نسرین نبی میبدی، مهشید احمدزادهارائه گرافیکی: علیرضا سلمان زادهمساحت زمین: ۴۹۶ مترمربعمساحت زیربنا: ۹۱۰ مترمربععکس: خاطره عشقیاتمام پروژه: ۱۴۰۰ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.