Search
Close this search box.
Search

پیشنهاد 6 کفپوش خاص برای پروژه شما

توصیه های تخصصی برای انتخاب کفپوش مناسب انواع پروژه‌های اداری، مسکونی و هتلی

پیشنهاد 6 کفپوش خاص رویا

فهرست مطالب

کفپوش‌ها از معدود متریال‌های طراحی داخلی هستند که از لحاظ کاربردی و ظاهری اهمیت بسیار زیادی دارند. از یک طرف شما هر روز روی آن قدم می‌گذارید و از طرف دیگر باید آن را با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ کنید تا محیط دلخواه‌تان شکل بگیرد.

به همین دلیل در قدم اول توصیه می‌کنیم میزان هزینه‌ای که برای خرید آن در نظر دارید را مشخص کنید. لازم است هزینه‌ای مناسب برای آن کنار بگذارید، به خصوص اگر در حال بازسازی خانه، محل کار یا پروژه دیگری هستید.

در این مقاله علاوه بر آنکه  که انواع کفپوش‌های چوبی و سنگ را از نظر ماندگاری و زیبایی بررسی کردیم، اطلاعات دیگری در خصوص کفپوش‌های جدیدتر مانند لمینت‌ها، کفپوش های وینیل و ARF  نیز در اختیارتان قرار دادیم. تا با در نظر گرفتن تمام جزئیات بتوانید بهترین انتخاب و تصمیم‌گیری را در این زمینه داشته باشید.

در قدم اول باید بدانید که بیشتر خانه‌ها بسته به کاربری هر اتاق و نیاز شما، نیازمند کفپوش خاص خود هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای فضاهای پر رفت و آمد و مکان‌هایی که بیشتر دیده می‌شوند بیشتر هزینه کنید تا بتوانید بهترین کفپوش را در آنجا قرار دهید. بهترین کفپوش، یعنی با کیفیتترین، استاندارد و بادوام‌ترین محصولی که می‌توانید داشته باشید!

درباره کفپوش های چوب طبیعی

در جهان کفپوش‌ها، دو نوع کفپوش چوبی می توانید پیدا کنید: کفپوش های چوبی سالید و کفپوش های چوب مهندسی شده.

 کفپوش‌های چوبی سالید همانطور که از نام‌شان پیداست از یک تخته چوب طبیعی تشکیل شده است. کفپوش چوب مهندسی شده یک روکش نازک از چوب واقعی است که روی تخته‌های سه لا چسبانده می‌شود . آن‌ها معمولا از چوب بلوط، زبان گنجشک، افرا و گردو ساخته می‌شوند.

مزایا: گرما و زیبایی کفپوش‌های چوبی، عامل اصلی استقبال افراد از آن‌ها است. البته چندین بار سمباده زدن محصول و پرداخت دوباره آن نیز در این محبوبیت بی‌تأثیر نیست. با این اوصاف یک پارکت چوبی اگر به خوبی نگهداری شود می‌تواند برای دهه ها یا حتی قرن‌ها دوام بیاورد.

معایب: بزرگترین نقطه ضعف کفپوش‌های چوبی هزینه بالای آن است. با وجود گونه‌های چوب ارزان‌تر باز هم کفپوش‌های چوبی جزو گران‌ترین گزینه‌ها هستند. همچنین پارکت‌های چوبی در معرض فرورفتگی و ساییدگی قرار دارند. از همه مهم‌تر، با تغییرات در سطح رطوبت منبسط و منقبض می‌شوند و ترک‌ها و شکاف‌ در آنها ایجاد می‌شود. در این صورت به اصطلاح می‌بینید که کفپوش باد کرده و شکل ظاهری آن آسیب می‌بیند. (لازم به ذکر است کف‌پوش‌های چوبی مهندسی شده در مقابل رطوبت بسیار بهتر عمل می‌کنند و حتی  برای آشپزخانه‌ها و زیرزمین‌ها گزینه مناسب‌تری به شمار می‌روند).

 

در ستایش کفپوش‌های لمینت

لمینت یکی دیگر از محصولات مهندسی شده از فرآورده‌های چوبی است. به جای روکش چوب در سطح آن، از فیلم دکور چوب (یا سنگ یا هر ماده دیگری) استفاده می‌شود و یک پوشش محافظ به نام اورلی روی آن قرار دارد. مغزی لمینت‌ها معمولاً از HDF ساخته شده که می‌تواند اروپایی یا ایرانی باشد. در شرکت رویا طرح داخلی هر دوی آن‌ها با استانداردهای جهانی و بهترین کیفیت موجود هستند که به فراخور فضا و هزینه‌ی مورد نظرتان می‌توانید انواع آن را انتخاب کنید.

مزایا و معایت لمینت‌ها چیست؟

در ستایش لمینت‌ها باید بگوییم، روکش آن‌ها به طرز باورنکردنی در برابر خراش و فرورفتگی مقاوم است و این محصول را به یکی از بادوام‌ترین گزینه‌های ممکن در انتخاب کفپوش تبدیل می‌کند.

همچنین هزینه آن‌ها نسبت به انواع پارکت‌های چوبی کمتر بوده و نصب آن دردسر کمتری دارد. در واقع آن‌ها تخته‌ها و تایل‌هایی هستند که به راحتی درون یکدیگر جفت می‌شوند، بدون آنکه نیاز به میخ یا چسب داشته باشند.

البته نباید فراموش کرد که لمینت‌ها با پارکت های چوبی تفاوت دارند پس برخلاف پارکت چوبی امکان سمباده زدن و پرداخت مجدد آن‌ها وجود ندارد و در صورتی که بخشی از آن آسیب ببیند تنها همان قسمت را می‌توان تعویض کرد. بنابراین توصیه می‌شود این لمینت را از شرکت‌هایی خریداری کنید که کالا را برای‌تان ضمانت می‌کنند. رویا طرح داخلی انواع لمینتها را با گارانتی 5 ساله به مشتریانش تحویل می‌دهد.

فرش ها، موکت ها و کاربردهای آن

پس از لمینت فرش و موکت دومین کفپوش محبوبی است که می‌توانید از آن روی سطح خانه، محل کار و پروژه‌های هتلی لذت ببرید. آن‌ها بزرگترین بخش بازار کفپوش‌های خانگی و هتلی را به خود اختصاص می‌دهند. فرش‌ها و موکت‌های پرز بلند در دسته کفپوش‌هایی هستند که در سال‌های اخیر توانستند توجه افراد زیادی را در فضاهای مسکونی به خود جلب کنند.

مزایا: انواع موکت‌ها در دسته کفپوش‌های مقرون به صرفه قرار دارند و پس از ورود به دنیای آن‌ها در طیف گسترده ای از رنگ و طرح غرق خواهید شد. استفاده و نگهداری از آن‌ها آسان است و کافی است هفته‌ای یک الی چند نوبت آن را با جاروبرقی تمیز کنید. موکت‌هایی که در شرکت رویا طرح داخلی ارائه می‌شوند نسبت به لکه‌ها مقاوم‌اند و با یک اسپری پاک کننده فرش و موکت به راحتی می‌توان از آسیب دیدگی آن‌ها توسط آلودگی جلوگیری کرد.

معایب: فرش‌ها و موکت‌ها خاک و گرد و غبار را در خود نگه می‌دارند به همین دلیل برای افراد مبتلا به آلرژی‌های مزمن مناسب نیستند. البته بافت فرش ها در مقابل موکت ها در برابر گرد و غبار مقاوم‌ترند زیرا خاک در تار و پود آن پنهان نمی‌شود. همچنین بافت پشمی و ضد الکتریسیته آن باعث جذب آلودگی نخواهد شد. گرچه با پیشرفت تکنولوژی ما نیز در رویا طرح داخلی دست به تولید فرش‌ها و موکت‌های ضد الکتریسیته ساکن زدیم تا مشتاقان به استفاده از موکت بتوانند از این محصول بیشتر لذت ببرند و با رغبت بیشتری آن‌ها را در فضای دلخواه‌شان قرار دهند.

 

کفپوش سنگ هم گزینه خوبی برای انتخاب هستند

سنگ یکی دیگر از کفپوش‌هایی است که طول عمری برابر با طول عمر خانه دارد. معمولا برای کف‌سازی از سه نوع سنگ استفاده می‌شود.

اول: سنگ‌های رسوبی مانند تراورتن و سنگ آهک که توسط لایه‌هایی از مواد معدنی محلول و موجودات دریایی تشکیل می‌شوند.

دوم:سنگ‌های آذرین مانند گرانیت که گرمای شدید و فعالیت آتشفشانی منجر به تولید آن‌ها می‌شود.

سوم: سنگ‌های دگرگونی مانند سنگ مرمر و تخته سنگ‌هایی که تحت گرما و فشار شدید تغییر کرده اند.

مزایا:کفپوش‌های سنگی هویت منحصر به فردی به فضا می‌دهند. آن‌ها به شدت  بادوام هستند و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توان از آن‌ها در مکان‌های پرتردد استفاده کرد. نور شدید خورشید، رطوبت، دما و گرد و غبار هم روی آن‌ها هیچ تأثیری نمی‌گذارد.

معایب: شما برای نصب کفپوش‌های سنگی باید از نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. آن‌ها معمولا سرما را در خود نگه می‌دارند و به دلیل سختی برای فضاهای مسکونی و هتلی مناسب نیستند. همچنین بسیاری از انواع کفپوش‌های سنگی در برابر لکه ها آسیب می‌بینند و نیاز به آب‌بندی دارند.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل که با عنوان کفپوش ارتجاعی نیز شناخته می‌شود، از کفپوش‌هایی است که سهم خوبی را در بازار جدیدا به خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها ارزان‌تر از سایر کف‌پوش‌ها هستند و به صورت رولی عرضه می‌شوند. نصب بی دردسری دارند و  فقط کافی است آن‌ها را روی زمین پهن کنید.

مزایا: وینیل‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها، مقرون به صرفه‌تر هستند. در برابر لکه‌ها، خراش‌ها و فرورفتگی‌ها مقاوم‌اند و ضد آب بودن آنها تا امروز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

معایب: اگرچه الگوهای چاپ‌ وینیل‌ها تا حد زیادی بهبود یافته اما باز هم کفپوش وینیل با چوب یا سنگ واقعی فاصله زیادی دارد، قابل ترمیم نیست، به این معنی که وقتی شروع به فرسودگی کرد، تنها گزینه تعویض آن است.

کفپوش های SPC

کفپوش SPC، نوعی کفپوش جدید و مدرن است که از ترکیب پودر سنگ و مواد پلیمری ساخته می‌شوند. این کفپوش‌ها در برابر آب، رطوبت، خراشیدگی، سایش و ضربه بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل برای استفاده در محیط‌های مرطوب و پر رفت و آمد مانند آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و فضاهای تجاری توصیه می‌شوند. SPCها به عنوان جایگزینی برای لمینت‌ها و کفپوش‌های وینیل عرضه می‌شوند و به دلیل مقاومت بالای لایه میانی‌شان طول عمر بالایی دارند.

 

مزایا: کفپوش‌های SPC به طور کامل ضدآب هستند و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. همین ویژگی باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای نصب در فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی باشند. همچنین این کفپوش‌ها در برابر خراشیدگی، ضربه و سایش مقاومت بالایی دارند و برای فضاهای پر رفت و آمد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

معایب: کفپوش‌های SPC نسبت به سایر کفپوش‌ها مانند پارکت لمینت و PVC قیمت بالاتری دارند. همچنین عایق صوتی نیستند و در فضاهای پرتردد، صدای پاها را به وضوح منعکس می‌کنند که این ویژگی می‌تواند آزاردهنده باشد. البته نوع مخصوصی از این کفپوش با نام  ARF وجود دارد که تا حد بسیاری این مشکل را مرتفع کرده است.

برای انتخاب کفپوش چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

بسیاری از صاحبان پروژه‌های مسکونی، اداری و هتلی به ظاهر و قیمت کفپوش توجه می‌کنند و کمتر دوام و ماندگاری این محصولات برای‌شان اهمیت درد. اما اگر شما می‌خواهید بهترین محصول را انتخاب کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

✔️ راحتی: در فضاهای پر تردد خانه، محل کار یا در محیط‌های اقامتی اولین مسئله برای انتخاب کفپوش نرمی زیر پای شماست. موکت‌ها، لمینت‌ها و وینیل‌ها از محصولاتی هستند که می‌توانید مدت زمان زیادی بدون ایجاد احساسی ناخوشایند روی آن بایستید و راه بروید.

✔️ تعمیر و نگهداری: اکثر کفپوش‌ها در اولین روزهای نصب بسیار زیبا به نظر می‌رسند. اما ممکن است به مرور شکل ظاهری‌شان تغییر کند. به همین دلیل اگر محصولی با طول عمر بالا برای‌تان مهم است پیشنهاد می‌کنیم لمینت‌ها را انتخاب کنید.

✔️ سلامت و پایداری: همه ما مسئول نگهداری از محیط پیرامون‌مان هستیم. پس لطفا هنگام خرید به پیکتوگرام‌های کفپوش توجه کنید و اگر علامت «سازگار با محیط زیست» را دیدید آن را خریداری کنید.

اطلاعاتی که خواندید تنها بخش کوچکی از جهانِ بزرگ کفپوش‌ها بود. ممکن است پس از مطالعه آن سوالاتی ذهن‌تان درگیر کند یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشته باشید. در این صورت به سایت رویا طرح داخلی مراجعه کرده و در بخش نمایندگان و عاملین فروش با نزدیک‌ترین نماینده رویا به محل سکونت‌تان تماس بگیرید.

 

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.