Search
Close this search box.
Search

ویلای دیدار | Challenge Studio

ویلای دیدار ، Challenge Studio
موقعیت: ایران، نوشهر
معمار مسئول: محسن تاج الدین
تیم طراحی: دلارام دیده وری، مهیار تسلط، امین ایزدپناه، هانا خادمی، مهتا افشاری، سعید مرادیان
طراحی سازه: محمد علی پناهی
ارائه گرافیکی: درسا هرندیان، صبا ابراهیم زده
مجری: بهداد حیدری، حمیدرضا شفیعی
مساحت: 450 متر مربع 
عکس: استودیو دید
اتمام پروژه: 2021

ویلای دیدار جامعه معماران ایران

طراحی ویلای دیدار در نوشهر بر اساس ایده در هم تنیدن فضاهای عمومی و خصوصی ساخته شده است که در بیرون و داخل ساختمان به هم می پیوندند. مفهومی که یک تجربه زندگی منحصر به فرد را ارائه می دهد. برای ایجاد خانه ای که فضاهای داخلی را به طور طبیعی روشن می کند و در عین حال فضاهای خارجی و داخلی را که به طور یکپارچه با یکدیگر جریان دارند را به هم متصل می کند، ما تصمیم گرفتیم که مدل کلاسیک دوتایی درون و بیرون را بشکنیم تا نور به داخل ساختمان نفوذ کند و در عین حال مناظر خیره کننده در فضای باز ارائه شود.

این پروژه در ایران و در 13 کیلومتری شرق شهرستان نوشهر ، روستای دزدک بین خط ساحلی دریای خزر و جنگل های شمالی رشته کوه البرز واقع شده است. این ساختمان در زمینی به ابعاد 40*12 متر با امتداد شمالی – جنوبی در منطقه ای با چشم انداز بی نظیر واقع شده است. از سمت جنوب کوه ها و جنگل های نوشهر دیده می شود. از طبقه بالای ساختمان در شمال دریا دیده می شود. به علاوه، در شرق، شالیزارهای برنج عجیب نیز قابل مشاهده است. اکثر ساختمان های این منطقه بالاتر از سازه های یک یا دو طبقه با سقف های شیروانی کلاسیک نیستند.

ویلای دیدار جامعه معماران ایران

ویژگی اصلی این خانه، دید حداکثری در عین استفاده از تمام پتانسیل آن است. از آنجایی که این سایت دارای گونه‌شناسی برجسته است، خانه اشکال رایج موجود را بدون تغییر و در عین حال رعایت محدوده ارتفاعی محله برای دستیابی به همگنی با بافت اطراف خود در خود جای می‌دهد. در این پروژه با حفظ چارچوب اصلی فرم، کارکردهای مختلف ساختمان را مرتب کردیم.

علاوه بر تقسیم فضایی، هر سکانس با حرکت در ساختمان، نمای متفاوتی از فضاهای دیگر ارائه می دهد. نام خانه اعتبار این موضوع است که نماهای منحصر به فرد پروژه است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

خانه ای برای دو نسل | دفتر معماری فَضای فرا تُهی

بازسازی خانه ای برای دو نسل | دفتر معماری فَضای فرا تُهی موقعیت: ایران، تهران معمار: نیـما میـرزا محمدی تیم طراحی: ملیکا میرمیران مساحت زیربنا: ۳۳۰ مترمربع اجرا: نیـما میـرزا محمدی سرپرست کارگاه: الهه سادات حسینی مدلسازی و رندرینگ: ملیکا میرمیران، شمیم پروانه، نگین اصانلو ترسیم: ملیکا میرمیران، شمیم پروانه گرافیک: رعنا

ادامه مطلب »

آپارتمان مرداویج | گروه معماری حجم سبز

آپارتمان مرداویج | گروه معماری حجم سبز موقعیت: ایران، اصفهان معماران: علی بصیری، احسان محمدی، محسن جعفری مساحت کل: ۳۴۰متر مربع مساحت زیربنا: ۱۳۴۰ مترمربع طراح سازه: پویا تهرانی، رضا حامی تاسیسات مکانیک: بابک صالح پور تاسیسات الکترونیک: یاورصداقت کیش عکس: فرشید نصرآبادی سال آغاز پروژه: ۱۳۹۲ سال اتمام پروژه:

ادامه مطلب »

راینو 2022

Rhinoceros 7.15.22039.13001 Win/Mac + V-Ray 5.20.04 طراحی 3 بعدی Rhinoceros راینو یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مورد استفاده طراحان و به خصوص طراحان صنعتی است و در آن از سیستم نربز (Non-uniform Rational B-Spline) استفاده شد که در واقع یک سیستم ریاضی برای محاسبه و ارائه منحنی ها و

ادامه مطلب »

داروخانه دکتر گلشنی | دفتر معماری کاما دیزاین

طراحی داخلی داروخانه دکتر گلشنی | دفتر معماری کاما دیزاین موقعیت: ایران، گرگان معماران: بهنام ممشتی، کیانا کاویانی تیم طراحی: سحر عجمی، حمید اسلام مساحت: ۱۱۰ مترمربع اجرای نورپردازی: کاما دیزاین اجرا: کاما دیزاین عکس: معین مطلق سال: ۱۳۹۶ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه

ادامه مطلب »

رزلند 3 | ربانی آرک

رزلند 3 | ربانی آرک موقعیت: ایران ، اصفهان ، خیابان آبشار 3 معمار: محمد ربانی همکاران طراحی: بهرام رفیعیان، پوریا رادمنش طراحی و دکوراسیون داخلی: محمد ربانی نوع تأسیسات ـ نوع سازه: موتورخانه ی مرکزی و چیلر تراکمی، دال دوطرفه ی کوبیاکس مساحت کل ـ زیربنا: 1000 متر‌مربع، 7200 متر‌مربع کارفرما:

ادامه مطلب »
خانه تقریب جامعه معماران ایران

خانه تقریب | دفتر معماری حبیبه مجدآبادی

خانه تقریب ، دفتر معماری حبیبه مجدآبادی موقعیت: ایران، تهران، پونک، بلوار کمالی، بهار یکم معمار مسئول:  حبیبه مجدآبادی سازه: وحید قره خانی تاسیسات مکانیکی: هوفر اسماعیلی تاسیسات الکتریکی: نینا عموشاهی پیمانکار: عارف خدایی پیمانکار معماری داخلی: وفا اشراقی همکاران سه بعدی و گرافیک: کیانوش دهکردی، سارا سلطانی، مهسا محسنی، محمد بساک، مریم عزیزی، آرمان

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.