Search
Close this search box.
Search

ویلای 1090 | مهندسین مشاور پادیر

ویلای 1090 | مهندسین مشاور پادیر
موقعیت: ایران ، کرج
معمار : سعید میرمحمدصادقی ، لادن زارعی
مدیر پروژه : عباس ذوالقدر
تیم اجرایی (مدیر، همکاران) : سمیر بهمنش ، فرهنگ محمدی
سازه (طراحی، اجرا) : نسیم میثاقی، عباس ذوالقدر
تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) : عارف صمدی
ارائه : نسترن روحی پور
عکس : علی دقیق
تیم طراحی: نسیم میثاقی، بنفشه زارعی، نسترن روحی پور، سمیر بهمنش، فرهنگ محمدی، عارف صمدی، سیاوش جلیلی، ابراهیم مهاجر، سارا حسین خانی
سال : 2012_2015
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 420 مترمربع
ساخت بتن اکسپور: عباس ذوالقدر
هماهنگ کننده پروژه: نسیم میثاقی
مدیر اجرا: عباس ذوالقدر، علی عبدالباقی
پیمانکار: سعید میر محمد صادقی، عباس ذوالقدر
گرمایش و سرمایش: دامون تهویه
مشاور و همکار اجرایی لندسکیپ: ابراهیم مهاجر، سارا حسین خانی

ویلای شماره ده نود در زمینی مستطیل شکل و بدون شیب به مساحت ١٢٠٠ متر مربع در منطقه کردان در همسایگی غربی تهران قرار گرفته است.
ساختمان ویلا دید خود را به سمت همسایه های مجاور با استفاده از لوور های چوبی محدود کرده است و توجه خود را به سمت جنوب معطوف داشته است و توانسته است با سطح وسیع نورگیر به سمت جنوب، علاوه بر آنکه نور طبیعی سرشاری را به فضاهای داخلی هدایت کند، امکان دید به محوطه و فضای استخر را از طبقات و فضاهای مختلف داخلی تامین نماید.

ساختمان ویلا از سه طبقه اصلی تشکیل شده است. طبقه زیرین که به کفی معلق روی یک سطح پوشیده از سبزینگی شبیه است. و طبقات میانی و فوقانی که از چهار قاب عکس سازه ای، که به پوسته بتنی ساختمان متصل هستند، آویخته شده اند.

یکی از فضاهای ویژه که در داخل ویلا ایجاد شده است، طبقه زیرین می باشد که امتداد بدون واسطه ای از استخر و محوطه اطراف آن می باشد و به این شکلی طراحی شده است که کاربرد یک تراس مسقف در کنار استخر را داشته باشد.

طبقه میانی از فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه تشکیل شده است و از طریق فضاهای خالی متعددی که در کف طبقه ایجاد شده اند، تجربه و چشم انداز متفاوتی را از محوطه استخر ارایه می نماید.

وقتی از پله ها به سمت طبقه فوقانی، که فضاهای نشیمن خصوصی و اتاق خواب ها را شامل می شود میروی، فضاهای خالی در بین کف های معلق طبقات، در حالی که اجازه می دهند نور طبیعی به فضاهای داخلی ویلا راه پیدا کند، ارتباطی بصری و فیزیکی بین طبقات مختلف ویلا ایجاد می کند.

مصالحی که در داخل ویلا استفاده شده اند امتداد بدون واسطه آن چیزی است که فضاهای بیرونی و محوطه ویلا را شکل داده است. به منظور ایجاد هماهنگی و پیوستگی بین درون و بیرون ساختمان ویلا، بتن اکسپوز، چوب و فضای سبز، عناصری هستند که هم فضاهای داخلی و هم فضاهای خارجی ویلا را شکل داده اند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
گالری ستون فرش ها دفتر معماران پاد

گالری ستون-فرش ها ، دفتر معماران پاد

گالری ستون-فرش ها موقعیت: ایران، اصفهان معمار مسئول: یاسر موسی پور مدیر پروژه: زهرا حاتمیتیم طراحی: زهرا حاتمی، ملیکا دانش طلب، ایمان کاشانی فردکارفرما: آقای مقدممساحت زیربنا: ۱۱۰ مترمربععکس: پرهام تقی افاتمام پروژه: ۲۰۲۴ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق

ادامه مطلب »
آپارتمان خط آبی آسو آب و آیینه جامعه معماراان ایران

آپارتمان خط آبی ، دفتر معماری آسو آب و آیینه

آپارتمان خط آبی ، دفتر معماری آسو آب آیینهموقعیت: ایران، خوزستان، بندر ماهشهرمعمار مسئول: محمد امینیتیم طراحی: فاطمه ملکی، سپهر پارسایی، علی اعظمیطراحی منظر: محمد امینیمهندس یا مشاور عمران / سازه: گروه ساخت شرکت آسو آب و آیینهمهندس یا مشاور تاسیسات مکانیکی: محمد یزدیمهندس یا مشاور تاسیسات الکتریکی: جعفر مطلبینورپردازی:

ادامه مطلب »
خانه ای رو به باغ استودیو آریز جامعه معماران ایران

خانه ای رو به باغ ، استودیو آریز

خانه ای رو به باغ ، استودیو آریز موقعیت: ایران، شیراز معمار مسئول: امیر ویژه، رضا هادی پور کارفرما: دکتر شاهین همکاران: مهندس امید اخگر مساحت زیربنا: ۱۵۰ مترمربع عکس: خاطره عشقی اتمام پروژه: ۱۴۰۱ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی

ادامه مطلب »

آپارتمان میان | استودیو دیزاین رابو

آپارتمان میان | استودیو دیزاین رابو موقعیت : ایران ، تهران ، منطقه 22 معماران : امید طاهری ، آرین مارکانیان ، مریم فراهانی تیم اجرایی : علی مجدطاهری ، امید طاهری مساحت : 110 مترمربع سال: 1400 عکس: محمدحسین حمزه‌لویی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح

ادامه مطلب »
خانه کنج دفتر معماری ویم جامعه معماران ایران

خانه کنج ، دفتر معماری ویم

خانه کنج ، دفتر معماری ویم موقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول: مهسا پناهیان، فریبا رزمگیر، النا پناهیانتیم طراحی: مهسا پناهیان، فریبا رزمگیر، النا پناهیانکارفرما: آقای کاویانیمساحت زیربنا: ۱۳۰ مترمربععکس: آرش اختراناتمام پروژه: ۱۴۰۲ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق

ادامه مطلب »

خانه فروردین | دفتر معماری پیرامون

خانه فروردین | دفتر معماری پیرامونموقعیت : ایران، اصفهان، خیابان استانداریمعمار: بهروز شهبازیکارفرما: برادران معزی نیانظارت : بهروز شهبازیعکس: حسین فراهانیتیم طراحی: آرمان نصر، آناهیتا شادکامسال : 1390-1393کاربری : مسکونیمساحت پروژه : 640 مترمربع هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.