Search
Close this search box.
Search

خانه ویلایی ایمان | آزیتا اطمینانی اصفهانی

معماری خانه ویلایی ایمان ، آزیتا اطمینانی اصفهانی
موقعیت: ایران، اصفهان
معمار مسئول: آزیتا اطمینانی اصفهانی
تیم طراحی: مهندسین مشاور نقش انگار
طراحی و معماری  داخلی: آزیتا اطمینانی اصفهانی
نوع سازه: بتنی
سازه: مهدی رحمانی
نوع تاسیسات: فن کویل و چیلر
تاسیسات مکانیکی: جواد گیاهچین
تاسیسات الکتریکی: جواد دهقان
نورپردازی: آزیتا اطمینانی اصفهانی
مساحت زمین: ۹۶۵ مترمربع
مساحت زیربنا: ۶۱۵ مترمربع
اتمام پروژه: ۱۴۰۱

معماری خانه ویلایی ایمان جامعه معماران ایران

خانه‌ ایمان پاسخی است به برهه‌ ای از زندگی مالکین جوان آن که به دنبال بستری متفاوت برای رشد ثمره‌ زندگیشان بودند. کالبد معماری پروژه با سازماندهی فضایی پویا به مثابه‌ ظرفی لبریز از نور، طراوت و آزادی، در تلاش است که امکان تجربه‌ ای متفاوت از سبک رایج زیستن در جامعه‌ مدرن امروزی را فراهم آورد.
شکل گیری ایده خانه ایمان هم زمان با تولد فرزند خانواده در حدود ۷ سال پیش متولد و در طی گذر زمان و همراه با چالش های زیاد، رشد کرده است. این ایده مانند یک موجود زنده تکامل پیدا کرده است. معمار این بنا در مسیر و فرایند طراحی با تجربه خوشایندی که در ارتباط با کارفرما و ایمان قلبی او در مسیر طراحی، باعث شد تا پروژه به طراح سپرده شود.

ترکیب احجام کیوبیک

در این خانه ماهیت اصلی را ترکیب احجام کیوبیک ساده‌ ای تشکیل داده است که روی صفحه ای که از سطح زمین بالا آمده است نشسته اند و فضاهای نیمه باز با استفاده از سطوح افقی و فرو نشستن ساختمان در دل زمین تعریف شده اند.

از این طریق علاوه بر تعدیل شرایط اقلیمی، با کمرنگ کردن مرز میان درون و بیرون خانه، ارتباط حسی و بصری ملموسی با حیاط خانه برقرار شده است.

بهره‌ گیری از نور، آب، منظره‌ درختان کاج، سطوح شیشه‌ ای وسیع و تناسبات، تجربه‌ ای بی‌ واسطه از سر زندگی و پویایی سکانس‌ های فضایی خانه را برای ساکنین به ارمغان آورده است و جاری شدن زندگی با شکل‌ گیری خاطرات، فرصت‌ ها و رفتارهای متنوع فردی و جمعی را به‌ راحتی میسر ساخته است.

معماری خانه ویلایی ایمان اثر آزیتا اطمینانی اصفهانی جامعه معماران ایران

سطح بندی فضاهای مختلف

فضاهای مختلف بنا نیز به صورت افقی در سه سطح شامل فضاهای خصوصی (اقامت دائم در طبقه‌ی اول)، نیمه خصوصی (پذیرایی خانوادگی و رسمی در طبقه‌ی همکف) و فضاهای عمومی (سالن دورهمی‌های دوستانه، سالن ورزش و اتاق کار در طبقه‌ زیرزمین) صورت گرفته است.

فضای پذیرایی رسمی خانه که با تناسبات ارتفاعی سقف، جداره‌ های شیشه‌ ای بلند و شومینه تبدیل به قلب خانه شده است، فضای نشیمن خصوصی در طبقه‌ اول را به حیاط متصل کرده است.

معماری خانه ویلایی ایمان اثر آزیتا اطمینانی اصفهانی جامعه معماران ایران
 

جمع بندی نهایی

تغییر سبک زندگی ساکنین بنا تحولی است که خانه‌ ایمان، برای دستیابی به آن تلاش کرده است و با ارائه‌ فضاهای مختلف در کنار هم و در عین حال مجزا که کیفیت همه‌ فضاها و ارتباطات آن نیز با هم حفظ شده، توانسته است نوع نگاه و شیوه‌ زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد و اتفاق‌ های مختلف بسته به نیازهای انسانی را در آن جاری کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

رستوران دانشگاه سیستان و بلوچستان | معماران موج نو

رستوران دانشگاه سیستان و بلوچستان | معماران موج نوموقعیت: ایران ، زاهدانمعماران: لیدا الماسیان ، شاهین حیدریمساحت: ۳۰۰۰ مترمربعسال: ۱۳۸۹-۱۳۸۵تیم طراحی: فاطمه محمدی، سارا فراهانی، علیرضا کامرانی، نوید قاسم‌زاده، هلاله علایی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق

ادامه مطلب »

آپارتمان همسایه پارک | آتلیه مکعب سفید

آپارتمان همسایه پارک | آتلیه مکعب سفیدموقعیت: ایران، ماکومعماران: شبنم خلیل پور، رضا اسد زادهمساحت: ۹۰۰ متر مربعسال: ۱۳۹۷عکس: فرشید نصر آبادی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. این پروژه شامل معماری ساختمان

ادامه مطلب »
فروشگاه اپتیکال فریم، محمد غلامی، زهرا غلامی، بابک نصیر آبادی، جامعه معماران ایران

فروشگاه اپتیکال فریم | محمد غلامی، زهرا غلامی، بابک نصیر آبادی

فروشگاه اپتیکال فریم، فروشگاه اپتیکال فریم، محمد غلامی، زهرا غلامی، بابک نصیر آبادی موقعیت: ایران، کیش معماران اصلی: محمد غلامی، زهرا غلامی، بابک نصیر آبادی تیم طراحی: ساناز گودرزی، محسن رفیعی، روژان مقیم، ارمغان رحیمی کارفرما: میکا مال مدیراجرایی: آزاده غیاثی‌نژاد مساحت زیربنا: ۹۸ مترمربع عکس: نیکو دولتخواه، مینیمال استودیو

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی لادن 24 | گروه طرح و ساخت سلامت

ساختمان مسکونی لادن 24 | گروح طرح و ساخت سلامتموقعیت: ایران، تهران، منطقه ۳معمار : گروه طرح و ساخت سلامتسرپرست طراحی: هومن سلامتسال شروع: ۱۳۹۵سال خاتمه اجرا: ۱۳۹۷همکاران گروه طراحی: ساینا محمدی خبازان، مونا فرهنگ دوستسازه: مهرداد سلامتتاسیسات الکتریکی : لیلا کرباسیانتاسیسات مکانیکی : ساده شرقمجری : گروه طراح و

ادامه مطلب »

برج صبا | مهندسین مشاور آتاوا

برج صبا | مهندسین مشاور آتاوا موقعیت: ایران ، تهران ، الهیه ، خیابان چناران ، نبش دشتیار معماران: سیروس بزرگ گرایلی، جهانگیر اصغری نایینی همکاران طراحی: هایده قاسمی، همایون مدنی، کیانوش رئیسی طراحی و دکوراسیون داخلی: مهندسین مشاور آتاوا نوع تأسیسات ـ نوع سازه: تهویه مطبوع (موتورخانه ی مرکزی)، اسکلت

ادامه مطلب »

ویلای چالوس | گروه طرح و ساخت ازنو

ویلای چالوس | گروه طرح و ساخت ازنو موقعیت: هچیرود، چالوس معماران: احسان توسلی، سونیا تاتاری همکاران طراحی: رعنا قمرصورت، نیلا شاه محمدی، مهسا صفرخانلو مساحت: ۴۸۰ مترمربع نوع: بازسازی مسکونی وضعیت: ساخته شده (۲۰۱۴-۲۰۱۶) هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.