Search
Close this search box.
Search

مجتمع مسکونی استقلال | نریمان کریم زاده

مجتمع مسکونی استقلال | نریمات کریم زاده 
موقعیت: ایران، اصفهان
معمار: نریمان کریم زاده
تیم طراحی: الهه بهشت نژاد
مساحت زمین: ۳۶۵ مترمربع
مساحت زیربنا: ۷۸۰ مترمربع
عکس: فرشید نصرآبادی
سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶
سال اتمام پروژه: ۱۳۹۸

این پروژه بر سطح زمینی با متراژ ۳۶۵ مترمربع بنا شده است. زمین این پروژه از ضلع جنوبی رو به خیابان قرار دارد و از ضلع غرب، شرق و شمالی رو به پلاک های مسکونی قرار دارد. به طور عمده زمین های موجود در این منطقه دارای ابعاد مشابه و کاربری ویلایی مسکونی و آپارتمانی بنا شده و یا در حال ساخت بودند.

برنامه ریزی طرح، نوعی برنامه ریزی است برای نحوه زیست در این ساختمان مسکونی. همانطور که طراحان اشاره می کنند، اندیشه امروز آن ها، نحوه رفتار و تعاملات آینده انسان هایی که در این واحدها ساکن هستند را شکل خواهد داد. از این رو برنامه ریزی به طوری می بایست باشد که بخش های مختلف بتوانند ضمن برقراری ارتباط صحیح، بیش ترین سهم را از کیفیت های محیطی در اختیار داشته باشند. با توجه به این موضوع قسمت جنوبی فضای عمومی و یک اتاق مستر که به طور کامل دسترسی به نور جنوب دارد، در طبقه دوبلکس وید در قسمت جنوب قرار دارد که موجب شد دو طبقه بالایی دید با ارتفاع بیشتری دیده شود و به علاوه نور جنوب در ارتفاع ۶ متری به طور مستقیم به دو طبقه احاطه داشته باشد.

طراحان بخش شمالی را به فضای خصوصی، آشپزخانه و اتاق ها اختصاص دادند که با توجه به تأمین نور داکتی در بخش شمال در نظر گرفته شد. این امر منجر به دریافت نور کافی از ضلع شمالی و جنوبی شد. لازم به ذکر است که یکی از دلایل اصلی و عمده ی این پروژه اهمیت به دید و نور ساختمان می باشد.

_ طراحی پلان ها در طبقات مختلف در تیپ های مختلفی انجام شده است.
_ به این ترتیب طبق اول و دوم ( تیپ است ۳ خوابه )
_ طبقه ۳ و ۴ به صورت دوبلکس (چهار اتاق خواب طراحی شده است)

طراحان با توجه به این که پلان ها متنوع بود، سعی کردند تا این تفاوت را با توجه به نیازها ایجاد کنند. جهت ایجاد عمق پنجره ها را به سمت داخل اجرا کردند. عقب نشینی موجود در پنجره ها در نقاطی به بالکن منتهی می شدند که با عملکرد فضای داخلی متناسب بود. از طرفی نیز کاربرد شیشه های فریم لس موجب شده تا نور و دید کافی در ساختمان فراهم آید. به علاوه شیب اجرا شده در نمای ساختمان موجب شد تا دید گسترده شده و بدین ترتیب سقف طبقه آخر به صورت شیب کار شده که بهترین دید را داشته باشد.

پروژه ی حاضر به صورت شخصی ساخته شده است. از این رو ساختمان از سطح خیابان حدود ۸۰/۱ پایین تر بنا شد. با توجه به نحوه قرارگیری و اختلاف ارتفاع سطح ازطبقه اول و دوم یکی شده است. این پروژه فرصتی جهت ایجاد تغییر شیوه های نامناسب ساخت و ساز به حساب می آمد تا با همنشینی مناسب تر توده بنا به حیاط و پوشش گیاهی الگوی بهتری ار تامین تراکم انسانی و ساختمانی در بافت اصفهان معرفی شود.از عناصر مهم در سکونت گاه های اصفهان فضای سبز می باشد. از این حضور فضای سبز در حیاط یکی از مهم ترین چالش های پروژه به حساب می آمد.

وجود این باغچه ها و پوشش گیاهی که به صورت طبقاتی و چرخشی و تعریف مسیر منتهی به لابی قرار دارد موجب شد تا زمان ورود به ساختمان طبقه همکف دید به طور مستقیم نداشته باشد. دکوراسیون داخلی این طبقه با توجه به نوع استفاده از فضا به صورت کاملا باز و کاربردی و با در نظر گرفتن تنوع عملکرد در یک فضا طراحی شده است. در این ساختمان طراحی فرم های ساده و سطوح شیشه ای در تمام فضا به کار گرفته شده تا احساس سبکی، روشنایی و سادگی را در فضا حفظ کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
دکان نان و قهوه دستاس، استودیو معماری شماره چهار، جامعه معماران ایران

دکان نان و قهوه دستاس | استودیو معماری شماره چهار

دکان نان و قهوه دستاس، استودیو معماری شماره چهار موقعیت: ایران، تهران معماران: محمد یوسف صالحی، محمد صادق افشار طاهری تیم طراحی: محیا عمویی گرافیک: محیا عمویی، بهاره مقدسی سرپرست پروژه: حمید عبدی ویژال آرتیست: محمد امینیان کارفرما: جناب آقای شبرنگ، جناب آقای محمودی مساحت زیربنا: ۲۰۰ مترمربع عکس: پیمان

ادامه مطلب »
اداری نشاط جامعه معماران ایران

اداری نشاط | امیرحسین علوی‌زاده

اداری نشاط ، امیرحسین علوی‌زاده موقعیت: ایران، تهران، پاسداران، گل نبی، ناطق نوری شمالی (زمرد)، پلاک 18 معمار مسئول: امیرحسین علوی‌زاده دفتر طراحی: آرکافیس کارفرما: معصومه کمالی‌خواه مجری: داود علوی‌زاده مهندس تاسیسات: حسام سیدحسینی مهندس سازه: بابک علی‌پور مساحت زمین: 380 مترمربع مساحت زیربنا: 2400 مترمربع عکس: پرهام تقی‌اف اتمام پروژه: 1395 هشدار! تمامی

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی گیتی | دفتر معماری شصت­‌وسه‏ ، طراحی روشمند فضا

آپارتمان مسکونی گیتی | دفتر معماری شصت­‌وسه‏ ، طراحی روشمند فضا موقعیت: ایران ، تهران معماران: علی حیدری ، زهرا خانیکی مساحت زمین: ۳۱۵ مترمربع مساحت زیربنا: ۱۶۰۰ مترمربع همکار طراحی: فاطمه همتیان عکس: محسن آزاده هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »

آپارتمان بوستان | شهاب علیدوست و همکاران

آپارتمان گلستان | شهاب علیدوست و همکاران موقعیت: ایران ، تهران معماران: شهاب علیدوست ، صونا افتخار اعظم مساحت: 2500 متر مربع سال: 2017 عکس: استودیو Deed تولید کنندگان: Hansgrohe ، Azarakhsh Brick ، Porcelanosa Grupo دستیار معمار فنی: امیر نیکنافس تیم: سهند محدث ، پریسا سلطانی ، حمیده رئوف

ادامه مطلب »
خانه اطلسی جامعه معماران ایران

خانه اطلسی | گروه معماری آوگون

خانه اطلسی ، گروه معماری آوگون موقعیت: ایران، تهران معمار مسئول: سپیده مسعودی نژاد، بابک خباز، بابک قلی زاده تیم طراحی: گروه معماری آوگون طراحی سازه: بنیامین محبی طراحی تأسیسات: کامبیز تابعی مساحت زمین: ۴۹۵ متر مربع مساحت زیربنا: ۱۵۶۷ متر مربع عکس:  علیرضا روح نواز اتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار!

ادامه مطلب »

خانه افرا | دفتر معماری دال

خانه افرا | دفتر معماری دال موقعیت: ایران، نور ، رویان معماران: علیرضا اسفندیاری، هیلدا تهرانی مساحت: ۳۰۰ مترمربع مشاور: کامبیز اسکندرتبار مدیر اجرا: وحید تهماسبی عکس: استودیو دید سال: ۱۳۹۸ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.