Search
Close this search box.
Search

ساختمان اداری شرکت توربوسیل تک | دفتر مهندسین مشاور موج نو

ساختمان اداری شرکت توربوسیل تک | دفتر مهندسین مشاور موج نو
موقعیت: ایران، تهران
معماران : لیدا الماسیان، شاهین حیدری
مساحت: ۲۵۰۰ مترمربع
تیم طراحی: سهیلا زاهدی، شیدا قطبی، پری پورمقدم، مریم شکوهی، شیرین ضیائی، الناز عشایری، نیلوفر مرادی، گلرخ حیدریان
نظارت بر طراحی سازه: حامد جیلانی
تیم طراحی سازه: متین محمدپور، ملیکا سندانی
عکس: پرهام تقی اف
سال: ۱۴۰۰

ساختمان اداری جدید شرکت توربوسیل تک توسط دفتر مهندسین مشاور نموج نو طراحی و به اجرا رسیده است. این پروژه در پارک فناوری پردیس در حومه تهران واقع شده است که هدف آن فراهم کردن بستری برای تحقیق و نوآوری افراد است. طراحی پارک فناوری پردیس بر عهده ی معماران ایرانی بوده و  پروژه ی حاضر این الگوی دیدگاه معماران معاصر را به به واسطه تیم طراحی اش ادامه می دهد.

معماری ساختمان اداری شرکت توربوسیل تک ، یک پروژه در مقیاس متوسط بوده و مساحت آن ۲۵۰۰ متر مربع می باشد. رویکرد طراحی بر تعامل میان فناوری، سایت، عملکرد و چشم‌انداز متمرکز بود. با توجه به پیوستگی نماهای سایت، کنترل حرارت و عملکرد ساختمان، فرم ایجاد شد. حجم ساختمان از زمین بیرون کشیده شده و از نظر بصری خط افق زیبا و در هماهنگی با محیط ایجاد می کند.

نمای بیرونی ساختمان در یک پوشش شیشه ای لفاف شده است و اجازه می دهد نور طبیعی و پروفیل های آلومینیومی در لایه بیرونی، ورود حرارت به فضای داخلی را کنترل کنند. ساختار اکسپوز مورد استفاده برای فضای داخلی از فرم ساختمان گرفته شده است که نمایانگر ساختار ساختمان های صنعتی است. ساختمان هرمی شکل شیشه ای به پنج سطح افقی تقسیم می شود که به خوبی توسط یک بالابر شفاف به صورت عمودی به هم متصل شده اند. فضاهای داخلی به گونه ای طراحی شده اند که تعامل بین کاربران را افزایش دهند.

دفاتر اداری در سطوح بالا قرار دارند و یک کارگاه با پلان باز در یک محفظه شفاف در سطوح پایین طراحی شده است که به بازدیدکنندگان فرصتی برای مشاهده تولیدات شرکت می دهد. ورودی در بخش مثلث ساختمان، برای کاربران انگیزه ورود به داخل ساختمان را ایجاد می کند. برش بیرونی در بام یک تراس ایجاد می کند که نور و هوای مطبوع را وارد فضای داخلی می کند و یک فضای بیرونی مشترک را برای بازدیدکنندگان و کارمندان ایجاد می کند تا به طور همزمان به هوای تازه دسترسی داشته، تعاملشان افزایش یافته و کار خود را انجام دهند.

سقف شیبدار در سرتاسر یک راهروی سبز از سطح زمین به سمت پشت بام ایجاد می کند تا فضایی پویا ایجاد شده و بهطور همزمان دمای ساختمان و مصرف انرژی کاهش یابد. یک مخزن آب نیز در کنار ساختمان تعبیه شده است تا آب باران را جمع آوری کند که برای مصارف آبیاری و مصارف غیر شرب مورد استفاده قرار می گیرد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ساختمان تجاری اداری ایکات | دفتر معماری علیدوست و همکاران

ساختمان تجاری اداری ایکات ، دفتر معماری غلیدوست و همکاران موقعیت: ایران، رشت معمار مسئول: شهاب علیدوست، سونا افتخارآزم تیم طراحی: امیر نیک نفس، حمیده رئوف زاده، سهند محدث، حامد بختیاری، مهرداد کارچانی، ونوس انتظامی، آیدا احسانی، سما خاکی، پریسا پویافرد، پریسا سلطانی، احسان دانسته دستیار طراحی:  امیر نیک نفس

ادامه مطلب »

ساختمان 99% | علی ذوالفقاری

ساختمان 99% | علی ذوالفقاری موقعیت: ایران ، تهران ، بالا تر از سید خندان ، خیابان خواجه عبدالله انصاری ، پلاک 99 معمار: علی ذوالفقاری کاربری: تجاری، اداری/مسکونی کارفرما: علی ذوالفقاری همکاران طراحی: حسین مقامی، مهیار جلالی، نوید شکروی، محمد خدابنده لو، پانیذ فرخ سیر، سارا داوودی، آیلار اردوئی،

ادامه مطلب »
خانه فردوس جامعه معماران ایران

خانه فردوس | گروه معماری نقش‌ خاک

خانه فردوس ، گروه معماری نقش خاک موقعیت: ایران، رویان، شهرک فردوس جنوبی معمار مسئول: فرید ابراهیمی تیم طراحی: گروه معماری نقش‌خاک سازه: شرکت مهندسی کوبیت تاسیسات مکانیکی: رسول محمدی فضای سبز: عبدالله صادقی کارفرما: مهدی سالار تیم اجرا: حسن ابراهیمی مساحت: ۶۰۰ متر مربع عکس: استودیو دید اتمام پروژه:

ادامه مطلب »

عمارت کاشمر | گروه معماری هره

عمارت کاشمر | گروه معماری هره موقعیت: ایران، تهران معمار: کاوه علی یون مساحت زمین: ۲۰۰ مترمربع عکس: محمدحسن اتفاق سال: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. ساختمان مسکونی کاشمر بر سطح

ادامه مطلب »

ویلای R01 | استودیو IDA

ویلای R۰۱ | استودیو IDA موقعیت:ایران ، طالقانمعماران: علی محمد خاکبازان ، گلشن نورسته فر ، نیلوفر خدابنده لوتیم طراحی: رامین حاج رضایی ، سهند خدابنده لو ، مینو سلیمانی ، مجتبی علیرضالو ، امیرحسین آزادگانی ، شیدا بیکی اشکذری ، زینب فهیمی ، حمیدرضا باقرزادهمساحت: 570 متر مربعسال: 2016عکس:

ادامه مطلب »
فریم جامعه معماران ایران

فریم | رامین همتی

فریم ، رامین همتی موقعیت: ایران، بیرجند، خیابان بوعلی سینا معمار مسئول: رامین همتی تیم طراحی: تیم طراحی دی کا وی کارفرما: جناب آقای نیک اختر همکاران: تیم طراحی دی کا وی پرزانته: تیم طراحی دی کا وی مساحت زیربنا: 1870 متر مربع سال طراحی: 1401 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.