Search
Close this search box.
Search

ساختمان اداری رونیکس | دفتر مهندسان مشاور طرح و معماری پرگار

ساختمان اداری رونیکس | دفتر مهندسان مشاور طرح و معماری پرگار
موقعیت: ایران، تهران
معماران: بهزاد حیدری، شیرین صمدیان
تیم طراحی: مریم مسندی، امیرفاضل قهرمان پور، حسین کریمی، الناز غفوریان
مساحت: ۴۲۸۱ مترمربع
مهندس سازه: جلال الدین ساجدیان
مهندس برق: مهدی قندعلیزاده
مهندس تأسیسات: آرش مجابی
سال: ۱۳۹۸
عکس: استودیو دید

ساختمان اداری رونیکس: پروژه ی حاضر بر سطح زمینی به متراژ ۵۴۳ مترمربع با ۶۰ درصد سطح اشغال در قالب ۶ طبقه ی اداری برای شرکت رونیکس تعریف شده است. سایت پروژه در مجاورت خیابان حافظ تهران انتخاب شده تا دسترسی لازم به محدوده ی مرتبط با فعالیت های شرکت فراهم شود. شرکت رونیکس تولید کننده در حال توسعه ی ابزارهای صنعتی می باشد.

بنابراین عناصر مرتبط با کاربرد و ماهیت آن موجب شکل گیری کانسپت شد و از آن ها می توان به اداری-صنعتی بودن، شفافیت و پویایی روابط و امکان افزایش نیروی انسانی اشاره نمود. در نتیجه، در روند طراحی، مکعب های شفاف در سازه ی ساختمان محصور شده و با حرکت این مکعب ها، فضای سبز مورد نیاز جهت ایجاد تنفس و تلطیف کار شکل گرفتند.

موانع کار

_ ماهیت اداری ساختمان و نیاز به نور در تمامی بخش ها، سطح شیشه ها را افزایش داده است و این مسأله اثرات منفی گلخانه ای را به همراه داشت.
_ بافت مجاور فرسوده و بی نظم بوده و چشم انداز زیبایی را فراهم نمی آورد.
_ کاربری ساختمان های مجاور این پروژه مسکونی و به علاوه نزدیک به سایت می باشد و مشکل اشراف و عدم حریم خصوصی را ایجاد می کند که در مغایرت با شرایط اداری می باشد.

راه حل

مشکلات فوق، نیاز به نیمه شفاف ساختن شیشه ها از بواسطه ی چاپ را تعریف می کند. عواملی چون طراحی، اندازه و رنگ چاپ شیشه ها بر میزان راحتی کارمندان و عابران تأثیر عمیقی داشت.
بنابراین، شبکه ماتریس نقاط چاپی در نظر گرفته شد و فیلترهای طیف تابش فعلی و آینده از طریق نرم افزار گرس هارپر روی آن اعمال گردید تا با مقیاس کردن نقاط ماتریس، پوشش شیشه‌ها به سطح ایده آل برسد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ویلای پیاتزو جامعه معماران ایران

ویلای پیاتزو | دفتر معماری بایا

ویلای پیاتزو ، دفتر معماری بایا موقعیت: ایران، رامسر معمار مسئول: محمدرضا خوئی‌فر تیم طراحی: بهنام پودی، فرناز سادات مدیر پروژه و کارفرما: نیما علیپور طراح سازه: سهیل حلاجیان مساحت زمین: 580 مترمربع مساحت زیربنا: 330 مترمربع عکس: استودیو نیمکت اتمام پروژه: 1400 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از

ادامه مطلب »
خانه باغ میان جامعه معماران ایران

خانه باغ میان | دفتر معماری بام

خانه باغ میان ، دفتر معماری بام موقعیت: ایران،  اصفهان معمار مسئول: بابک پیوسته، ملیحه سلیمی تیم طراحی: دفتر معماری بام مساحت زمین: ۳۶۰مترمربع مساحت زیربنا: ۱۲۲مترمربع عکس: تحسین بلدی اتمام پروژه: ۱۳۹۵ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی

ادامه مطلب »

رستوران باروژ | پویا صیادی

رستوران باروژ | پویا صیادی موقعیت: ایران، تهران، یوسف آباد معمار: پویا صیادی مساحت: ۸۷ مترمربع + ۴۰ متر مربع آشپزخانه تجاری منفی یک نوع تأسیسات: چیلر سازه: اسکلت فلزی عکس: هامون مقدم سال: ۱۳۹۵ جوایز کسب شده: رتبه‌ی نخست مشترک بخش رستوران، فست فود و کافی شاپ در اولین

ادامه مطلب »

گالری مبلمان و آثار هنری آو | مهندسین مشاور حرکت سیال

گالری مبلمان و آثار هنری آو | مهندسین مشاور حرکت سیال موقعیت : ایران، تهران معمار: رضا دانشمیر سال : 1379 کاربری : فرهنگی، گالری مساحت پروژه : 200 مترمربع هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به

ادامه مطلب »

خانه گودال باغچه | استودیو معماری 13 درجه

خانه¬ی گودال باغچه
در این پروژه در راستای پاسخ به مساله تامین آسایش اقلیمی و نیز حفظ محرمیت به منظور کاهش دید از بیرون به داخل خانه با توجه به خواسته کارفرما، ایده استفاده از حیاط مرکزی مطرح شد. در فرآیند طراحی دریافتیم که با استفاده از الگوی “گودال باغچه” می توان علاوه بر پاسخ به خواسته های کارفرما ، امکان بهره مندی بیشتر از فضای باز را نیز فراهم کرد. به همین خاطر بود که ” گودال باغچه” در قلب خانه جای گرفت و امکان ارتباط حرکتی و بصری بین طبقات خانه را نیز فراهم کردو باعث پویایی محورهای حرکتی و بصری در طبقات شد.

ادامه مطلب »

افتر افکت 2022

Adobe After Effects 2022 v22.2.0.120 Win/Mac + Portable افکت گذاری روی فیلم Adobe After Effects افتر افکت نرم افزاری حرفه ای به کاربران امکان طراحی تصاویر متحرک را با افکت های مختلف می دهد. برای استفاده از این نرم افزار محدودیتی وجود ندارد و می توان در امور مختلف از آن

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.