Search
Close this search box.
Search

خانه همایونی | استودیو ما

خانه همایونی | استودیو ما
موقعیت: ایران، کرج
معمار: مژگان افشارفر
مساحت: ۲۳۵ مترمربع
طراحی سازه: پویا هداوند میرزایی
مهندس برق: زهرا یوسف نژاد
مهندس مکانیک: محمد نادی رحیمی
اجرا: محمد حسینی سجادی
عکس: مهشید کاریزی
سال: ۱۳۹۸

این پروژه شامل یک ساختمان مسکونی می باشد که در چهار طبقه طراحی شده و هر طبقه دارای یک واحد می باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت. این ساختمان با توجه به موقعیت و مساحت ملک، دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله عرض کم است. از نظر مسکن و موقعیت اجتماعی نیز در فضای میانه شهری کرج واقع شده است.

ایده های طراحی: چالش های این پروژه طراحی واحدی با دو اتاق مستر و یک بالکن با اندازه مشخص است که بتواند سلیقه و نیازهای یک خانواده هنرمند را برآورده کند و سه واحد دیگر علاوه بر دو اتاق مستر، دارای یک اتاق مجزا به چشم انداز رو به باغچه باشند. لازم به ذکر است که یکی از خواسته های کارفرمای پروژه ایجاد طرح و مشخصات متفاوت و منحصر به فرد برای هر واحد بوده است.

نمای پروژه: طراحی آجرهای مشبک ایرانی به همراه مکعب های تراس که از قلب ساختمان بر آمده اند، ترکیبی مناسب، استاندارد و چشم نوازی را ایجاد کرده اند. اجرای نما با آجرهای مشبک سفید در فاصله بیست سانتی متر از نمای اصلی که میل به ایجاد نمای دو پوسته را ایجاد می کند و با توجه به موقعیت مکانی باعث تهویه مناسب و ورود هوای تازه به فضا می شود. وجود آجرهای پنج سانتی متری با فاصله بیست سانتی متر مهار می شوند تا بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده مداوم از وسایل برودتی نباشد و انتخاب رنگ سفید حاکی از اصرار طراح بر میزان و تعادل دما و حتی صرفه جویی در هزینه های زندگی در ساختمان می باشد.

پارکینگ و ذخیره سازی: فضای پارکینگ با استفاده از تفاوت رنگ در متریال به دو قسمت جداگانه تقسیم می شود. وقتی به سمت انبارها می رویم، رنگ نارنجی که از رنگ قاب ها در نما الهام گرفته است، فضای گرمی ایجاد می کند. فضای حصیری در بخش ورودی ساختمان که زیبایی بازی سایه و نور را در ساعات و روزهای مختلف سال دو چندان خواهد کرد، به ایجاد تفاوت میان دو قسمت کمک زیادی کرده است.

 


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ساختمان مسکونی بارکا | حسن سلطان‌پور ، بهزاد آدینه

ساختمان مسکونی بارکا | حسن سلطان‌پور ، بهزاد آدینه موقعیت: ایران ، کرج معمار: حسن سلطان‌پور، بهزاد آدینه تاریخ: 1392 مساحت زمین: ۱۹۲ مترمربع مساحت همکف: ۱۵۷ مترمربع زیربنای ساخت: ۸۹۰ مترمربع وضعیت: ساخته‌شده کارفرمایان و بهره برداران: رضا شاکری، مهندس آقایی مشاور سازه: مهندس هاشمی ـ شرکت استرانگ هولد

ادامه مطلب »

خانه بتنی | کارگاه معماری Raw

مشخصات به فارسی مشخصات به انگلیسی مشخصات به فارسی معماران: کارگاه معماری Raw سال: 2020 عکس ها: Tarry + Perryسازنده: Cemex طراحی داخلی: Chapter Eight Designشهر: لویزکشور: بریتانیا مشخصات به انگلیسی Architects: Raw Architecture WorkshopYear : 2020Photographs : Tarry + PerryManufacturers : CemexInterior Styling : Chapter Eight DesignCity : LewesCountry

ادامه مطلب »

آپارتمان شماره 12 | استودیو دوازده

آپارتمان شماره 12 | استودیو دوازدهموقعیت: ایران، تهرانمعمار: نیلوفر نیکسارتیم طراحی: سارا غفوری، نیما حبیبی، سارا انواری، شمسا مخبرمساحت: ۱۶۰۴ متر مربعاجرا: بهرنگ بنی آدمطراحی سازه: بهرنگ بنی آدمعکس: علی دقیقسال: ۱۳۹۳جوایز:_ برنده جایزه معماری میلان در بخش معماری، ساختمان و سازه، ایتالیا ۲۰۱۵_ برگزیده نمایشگاه آجر و آینه، نمایش

ادامه مطلب »
فروشگاه سارنگ سامانه جامعه معماران ایران

فروشگاه سارنگ سامانه | مهندسین مشاور هشت

فروشگاه سارنگ سامانه ، شرکت مهندسین مشاور هشت موقعیت:  ایران، تهران معمار مسئول: شهاب احمدی تیم طراحی: شرکت مهندسین مشاور هشت مساحت: ۲۰ مترمربع اتمام پروژه: ۱۳۹۸ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »
گالری جواهرات سام رضی جامعه معماران ایران

گالری جواهرات سام رضی | متین رضی

گالری جواهرات سام رضی ، متین رضی موقعیت: ایران، تهـــران معمار مسئول: متین رضی طراحی و دکوراسیون داخلی: متین رضی مشاوران و اجرای نورپردازی: مجتبی پاشایی اجرای پروژه: مجتبی پاشایی، مسعود امرالهی مجد سرپرست کارگاه: مجتبی پاشایی نظارت پروژه: متین رضی کارفرما: سام رضی تهیه نقشه های فاز 2: متین رضی مساحت: 34 متر مربع عکس:

ادامه مطلب »

خانه گودال باغچه | استودیو معماری 13 درجه

خانه¬ی گودال باغچه
در این پروژه در راستای پاسخ به مساله تامین آسایش اقلیمی و نیز حفظ محرمیت به منظور کاهش دید از بیرون به داخل خانه با توجه به خواسته کارفرما، ایده استفاده از حیاط مرکزی مطرح شد. در فرآیند طراحی دریافتیم که با استفاده از الگوی “گودال باغچه” می توان علاوه بر پاسخ به خواسته های کارفرما ، امکان بهره مندی بیشتر از فضای باز را نیز فراهم کرد. به همین خاطر بود که ” گودال باغچه” در قلب خانه جای گرفت و امکان ارتباط حرکتی و بصری بین طبقات خانه را نیز فراهم کردو باعث پویایی محورهای حرکتی و بصری در طبقات شد.

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.