Search
Close this search box.
Search

آپارتمان شماره 17 | دفتر طراحی زما

آپارتمان شماره 17 | دفتر طراحی زما
موقعیت: ایران ، تهران ، خیابان پاسداران
معماران: رضا مفاخر، رضا نجفیان
همکاران اجرایی: احسان فیض رفعتیان، کیارش کسبیان، عارف منتظری
کارفرما: آقای غلامی
عکس: رضا نجفیان
زیر بنا: 275 متر مربع
تاریخ شروع: 88/6/1
تاریخ اتمام: 88/11/12

معماری تنها حاصل فرم‌ها، مصالح ساختمانی و شیوه­‌های ساخت نیست، بلکه بیش از آن، حاصل احساس و کیفیّتی است که فضا بر افرادی که با آن در تعامل هستند بر جای گذارده، و در ذهن آن‌ها تبدیل به خاطره­‌ای ماندگار می‌­گردد. ایده­‌ی اصلی طراحی آپارتمان شماره 17 مبتنی بر همین ایده است. از این رو، خطوط اصلی شکل­‌دهنده­‌ی طرحِ جدید که حاصل تبدیل و دگردیسی خطوط 45 درجه‌­ی طرح قبل از بازسازی است، در جهت خلق فضایی متفاوت برای زندگی، سامان داده شده‌­اند. ایده­‌ای که تلاش شده تا با استفاده از هندسه‌­ی پیوسته، یک‌پارچگی تمامی اجزاء و عناصر معماری تا کوچکترین جزئیات انتخاب تجهیزات و مصالح مناسب به­‌گونه‌­ای که گویی خود بخشی از عناصر معماری اصلی طراحی بوده و تفکیک آن‌ها از فضای پیرامونی دشوار است، محقق گردد. این ویژگی‌ها، در نهایت منجر به خلق مجموعه­‌ی پیوسته­‌ای از خطوط در طرح بدنه‌­ها، سقف و کف گشته است که در فضا گسترش یافته و با توجه به نیازهای بخش‌های مختلف می‌­شکنند و فرم تازه‌­ای پدید می­‌آورند. خطوط 45 درجه­‌ی طرح قدیمی که تبدیل به خطوط شکسته‌­ی امروزی گشته‌­اند، از کف‌­سازی برخاسته و بر روی بدنه‌­ها لغزیده، شومینه و سایر عناصر ثابت معماری را شکل می‌دهند و در ادامه، به خطوط بدنه­‌ها پیوسته و از آنجا به بالا می‌­خزند؛ و در نهایت، در سقف به خطوط شکسته­‌ی نورانی می‌­پیوندند.
حرکت‌های خطوط اصلی طرح، عناصر معماری متحرکی خلق کرده که در کل فضا جریان یافته و در نهایت به خلق فضایی پویا و زنده انجامیده است. فضایی که تجربه­‌ی زندگی متفاوت را به­‌عنوان اصلی‌­ترین خواسته‌­ی کارفرما برای وی به ارمغان آورده است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ویلای پورکان | گروه طراحان و بناکنندگان زاو

ویلای پورکان | گروه طراحان و بناکنندگان زاوآدرس : ایران، کرج ، پورکانمعمار  : محمدرضا قدوسیکارفرما: مژده قدوسی، علی علوی کامرانتیم اجرایی (مدیر، همکاران) : فاطمه رضایی فخر آستانه، حرمت قاسمیسازه (طراحی، اجرا) : نادر شکوفیتأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) : علی قندیل ‌زادهتأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) : کیانوش محمدیارائه :

ادامه مطلب »
مدرسه ارفک جامعه معماران ایران

مدرسه ارفک | استودیو معماری شماره چهار

مدرسه ارفک جامعه معماران ایران موقعیت: ایران، تهران معماران: محمد یوسف صالحی، محمد صادق افشار طاهری،کسری شفیعی زاده تیم طراحی: آذین ساوه درودی، ایمان اسلامی، ثمین حیدری، فرشید نصر آزادانی،موژان فکری، هلیا مرادزاده، بردیا شفیعی زاده، آرزو حکمت، محیا عموئی،آرش فقیهی اجرا: استودیو معماری شماره چهار سازه: ایمان حضرتی تاسیسات مکانیکی: محمد بزرگ

ادامه مطلب »

ویلا ۱۴۲ | سعید محسن یونسی

دید و منظر – آسایش – ارتباط صحیح فضاها – مقیاس انسانی
اجزای اصلی تشکیل دهنده ویلای ۱۴۲ هستند. ویوی اصلی ویلا به سمت کوه دماوند (بلند ترین قله ایران) فضای متفاوتی در ساختمان ایجاد کرده است که منجر به ایجاد سبک زندگی متفاوتی می شود. آنچه شهروند تهرانی در شهر تهران از آن بی بهره است.

ادامه مطلب »
آپارتمان مسکونی در مسیر باد جامعه معماران ایران

آپارتمان مسکونی در مسیر باد | امیرحسین اشعری

آپارتمان مسکونی در مسیر باد ، امیرحسین اشعری موقعیت: ایران، شیراز، خیابان فرهنگشهر، کوچه 10 معمار مسئول: امیرحسین اشعری تیم طراحی: علی عطاران، زهرا جعفری، افشین اشعری،الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی، زهرا رحیمی،احسان شبانی، سارا زحمتکش فرد شیرازی، مهسا پاکشیر، آیدا رفیعی اجرای پروژه: گروه معماری اشعری و همکاران:

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.